ADVERTISEMENT

Typo wrongly announces Chinese president’s resignation

Four journalists  have been suspended after a typo wrongly announced the “resignation” of China’s president.
Xi Jinping had been at a China-Africa summit in Johannesburg when the China News Service published a report quoting him as saying in his “resignation” that China and Africa had a shared destiny in their histories.
Writers at the state-owned news agency had mixed up the Mandarin words for “speech” (zhi ci) and “resignation” (ci zhi).
So, instead of simply delivering a speech, China’s president was “resigning”.
A number of other news outlets used the story – including the mistake – before the agency was able to issue a correction.
According to the South China Morning Post, a number of CNS journalists have left their jobs over the error, including the agency’s South Africa bureau chief.

Culled from skynews.com
 

ADVERTISEMENT

Dear valued readers, subscribe to the Daily Trust e-paper to continue enjoying our diet of authoritative news. Kindly subscribe here

Download Daily Trust News App

Get it on Google Play
Share this article

Join us on


Join our whatsapp group here for Breaking News, Exclusives , others

Complain about a story or Report an error and/or correction: +2348189301900 (Whatsapp and SMS only) Email: dtonline@dailytrust.com

DISCLAIMER: Comments on this thread are that of the maker and they do not necessarily reflect the organizations stand or views on issues.